Reputatie en crisiscommunicatie
Crisismanagement en crisiscommunicatie
Alles staat of valt met de juiste communicatie Wat doe je als een medewerker beschuldigd wordt van seksueel misbruik of wanneer er opeens asbest blijkt te zitten in je gebouw? In beide gevallen is er sprake van een crisis. Hoe je daar over communiceert als directeur in de kinderopvang is essentieel voor het vertrouwen in […]
Lees meerVertrouwen is een werkwoord
Van het ene op het andere moment belandt je organisatie in een crisis. Dat kan zomaar leiden tot negatieve publiciteit, reputatieschade en klanten die zich terugtrekken. Welke mogelijkheden heb je een crisis te beheersen en de schade tot een minimum te beperken? Hoe ga je om met de betrokkenen in jouw werkgebied en met de […]
DownloadOmgaan met de media
Confrontatie of ontmoeting? We leven in een mediatijdperk. Een tijd waarin de hypes ons om de oren vliegen en waaraan ook de kinderopvang niet ontkomt. Juist in deze tijd is het goed om erbij stil te staan hoe je als directeur/bestuurder omgaat met de media. Een handreiking voor omgaan met de media.
Het online-imago van de kinderopvang
Voordat ouders daadwerkelijk de stap nemen om over de drempel van een kinderopvangorganisatie te stappen, zullen ze online verschillende aan-bieders vergelijken en informatie zoeken om een eerste indruk te krijgen. Daarom is het belangrijk dat de website van een organisatie deze daad-werkelijk representeert en dat gebruikers er een overzichtelijk, duidelijk en snel beeld kunnen krijgen […]